Welcome!

.NET Authors: Adine Deford, Srinivasan Sundara Rajan, David Fletcher, Pat Romanski, Tad Anderson

News Feed Item

Lenovo é Pioneira em "Computação Interpessoal" com o Primeiro Computador de Mesa da Empresa

Lenovo (HKSE: 0992)(PINK SHEETS: LNVGY) anunciou hoje o IdeaCentre Horizon Table PC, o primeiro dispositivo de "computador interpessoal" multiusuário, multitoque e multimodo da empresa para uso doméstico, que permite aos usuários transformar a sua experiência de computação pessoal em uma experiência de computação compartilhada.

The Lenovo IdeaCentre Horizon Table PC is a 27 inch multi-user, multi-touch, multi-mode device for t ...

The Lenovo IdeaCentre Horizon Table PC is a 27 inch multi-user, multi-touch, multi-mode device for the home. Horizon allows two or more people to use the screen at the same time, supports interactive physical gaming accessories and is designed for touch screen game-play among several players. (Photo: Business Wire)

Como um Computador de Mesa (Table PC), o Horizon pode ficar repousado de forma plana em qualquer superfície, permite que duas ou mais pessoas usem a tela ao mesmo tempo, suporta acessórios de jogos físicos interativos e é projetado para jogos com tela touch screen entre vários jogadores. O Horizon aproveita a funcionalidade touch do Windows 8 para trazer jogos personalizados da Electronic Arts e Ubisoft para a vida de uma maneira que os jogadores nunca viram antes. O Horizon também pode facilmente se transformar em um desktop de alto desempenho de 27 polegadas para lidar com qualquer produtividade que os usuários de tarefas precisam executar.

Na International Consumer Electronics Show de 2013 esta semana, a Lenovo também demonstrou hoje um grande computador de mesa tela plana de 39 polegadas, de codinome "Gamma". Embora ainda esteja em um conceito inicial, o Gamma ilustra as espetaculares experiências de entretenimento multiusuário como uma tela grande pode proporcionar e é indicativo do rumo futuro da Lenovo em computação de computador de mesa.

"Nós observamos mudanças tecnológicas nas quatro telas, desde o desktop até o laptop tablet e smartphone, e, no entanto, embora as pessoas tenham mais poder de computação do que nunca antes, ainda há espaço para tecnologias como a do Horizon, que reúne as pessoas. O Horizon transforma a computação pessoal em computação interpessoal, com experiências colaborativas e compartilhadas entre várias pessoas", disse Peter Hortensius, Presidente, Grupo de Produtos, Lenovo. "Agora muitas pessoas podem desfrutar de diferentes fotos, música e vídeo na mesma tela, e eles podem jogar com os nossos acessórios especiais que misturam interação física e interação digital. O Horizon reflete nosso compromisso de oferecer produtos inovadores que definem a era PC Plus".

Um Computador de Mesa para Uso Doméstico

O Horizon amplia o poder do Windows 8 e traz jogos de múltiplos jogadores para o mundo real, com sua tela gigantesca, elementos gráficos dinâmicos e tela de toque para 10 dedos. Ele vem com um conjunto especial de acessórios, incluindo um dado eletrônico e quatro joysticks e strikers para oferecer uma experiência de jogo digital completamente nova, que combina o acessório do jogo físico com a ação na tela. Para o jogador, a ação é parcialmente física e parcialmente digital - uma atividade que a Lenovo se refere como "phygital".

O Horizon Table PC inclui o Lenovo App Shop, uma loja de aplicativos dedicada suportada pelo Intel AppUp, proporcionando aos usuários acesso a mais de 5.000 apps de entretenimento multiusuário. O Horizon também vem com acesso exclusivo ou pacote de jogos e aplicativos educacionais pré-carregados dos principais fornecedores da indústria, incluindo a Electronic Arts, FableVision, Open Labs, Ubisoft, FilmOn TV e centenas dos principais jogos e aplicativos da BlueStacks para que os jogadores de todas as idades possam:

  • Tornar-se um magnata do mercado imobiliário em uma visão moderna no clássico jogo MONOPOLY
  • Manobrar o joystick Lenovo exclusivamente personalizado para FishingJoy e Raiding Company
  • Descobrir, baixar e executar aplicativos mais populares para tablet e telefone no Horizon Table PC suportado pela BlueStacks
  • Desafiar seus amigos e familiares a correrem até a linha de chegada em Draw Race 2 HD
  • Disputar para pegar o refletor e ser coroado Rei da Ópera
  • Criar músicas e canções como os premiados artistas do Grammy fazem com o Stagelight
  • Acessar mais de 120 canais de TV transmitidos no FilmOn TV
  • Curtir pintar e colorir no aplicativo Paint, Color Corner ou jogar os jogos de competição no Lenovo Best Guess

Com o sistema de dobradiça inteligente do Horizon, os usuários podem facilmente colocá-lo de forma plana e, ao fazer isso, a interface (UI) de multiusuário e multitoque Lenovo Aura será ativada automaticamente. Esta interface simples permite que as famílias brinquem, aprendam ou desfrutem de conteúdo multimídia juntos em uma tela. A Aura também serve como uma ótima maneira de lançar aplicativos educacionais ou de jogos pré-carregados ou baixar novos aplicativos a partir da loja de aplicativos online.

Além disso, o Horizon tem um ótimo desempenho como um desktop principal all-in-one da família para trabalho e lazer. Sua grande e impressionante tela retroiluminada pode ser vista a partir de praticamente qualquer ângulo e seus elementos gráficos NVIDIA GeForce fazem com que o conteúdo pareça lindo com a reprodução de vídeo suave e perfeita, elementos gráficos de arregalar os olhos e áudio Dolby Home Theater® v4 que faz o coração palpitar. Para suportar tal desempenho de comando, o Horizon é suportado pelos processadores Intel® Core™ i7.

Como opção, o Horizon oferece uma Mesa Multimodo Horizon móvel e que oferece economia de espaço. Esta mesa ajustável permite aos usuários mudar o ângulo e a posição da altura do computador de mesa, da posição plana para a posição vertical, como se estivesse montado na parede a 90 graus. A Lenovo oferece uma variedade de serviços de proteção para o Horizon Table PC, incluindo atualizações da In-Home Warranty para a prestação de serviços na casa ou na empresa do proprietário e até três anos de cobertura da garantia. Além disso, os técnicos especializados do Suporte Premium da Lenovo estão disponíveis quando necessário, com suporte conveniente pelo telefone ou através de sessão remota do conforto de casa.

Preço e Disponibilidade 1

O IdeaCentre Horizon Table PC estará disponível no início do verão através dos parceiros de negócios da Lenovo e no site www.lenovo.com. Preços a partir de aproximadamente US$1.699.

Para obter as últimas notícias da Lenovo, assine Lenovo RSS feeds ou siga a Lenovo no Twitter e no Facebook.

Sobre a Lenovo

A Lenovo (HKSE: 0992) (Pink Sheets: LNVGY) é uma empresa de tecnologia pessoal avaliada em US$ 30 bilhões - e uma das duas maiores fabricantes de computadores do mundo, atendendo clientes em mais de 160 países. Dedicada à construção de computadores excepcionalmente projetados e dispositivos de internet móvel, os negócios da Lenovo se baseiam na inovação dos produtos, uma cadeia de suprimento global altamente eficiente e uma forte execução estratégica. Formada pela aquisição da Divisão de Computação Pessoal da IBM pelo Lenovo Group, a empresa desenvolve, fabrica e comercializa serviços e produtos tecnológicos confiáveis, de alta qualidade, seguros e fáceis de usar. Suas linhas de produtos incluem os lendários computadores comerciais da marca Think e os computadores para consumo da marca Idea, assim como servidores, workstations e uma família de dispositivos de internet móvel, incluindo tablets e smartphones. A Lenovo tem importantes centros de pesquisa em Yamato, Japão; Pequim, Xangai e Shenzhen, na China; e Raleigh, na Carolina do Norte. Para outras informações, acesse www.lenovo.com.

1Os preços não incluem impostos ou expedição e estão sujeitos a alterações sem aviso prévio e estão vinculados a termos e condições específicos. Os preços de revendedores podem variar. O preço não inclui todos os recursos anunciados. Todos os produtos estão sujeitos à disponibilidade. A Lenovo se reserva o direito de alterar as especificações e ofertas de produtos a qualquer tempo, sem aviso prévio.

Ficha de Cotação

"Os jogos e aplicativos para celulares que têm milhões de downloads agora já estão globalmente disponíveis nos computadores da Lenovo, incluindo o Horizon Table PC", disse Apu Kumar, Vice-Presidente Sênior de Vendas e Desenvolvimento de negócios da BlueStacks. "Nossa aliança estratégica com a Lenovo permite que seus usuários finais combinem seus smartphones e tablets a seus novos computadores Lenovo e acessem perfeitamente e desfrutem do mesmo grande conteúdo, aplicativos e serviços em todos os seus aparelhos Lenovo."

“A Electronic Arts tem o prazer trabalhar com a Lenovo para trazer o MONOPOLY para a vida real no Computador de Mesa IdeaCentre Horizon", disse Glenn Roland, Vice-Presidente de Novas Plataformas e OEM na Electronic Arts. "As capacidades únicas do hardware nos permitem reinventar jogos para tablet para um novo segmento de consumidores e transformar nossos aplicativos em experiência de jogos de mesa favoráveis para a família e diversão."

"As pessoas desejam uma experiência mais colaborativa com a sua tecnologia e é exatamente isso que a Lenovo está oferecendo com seu Horizon Table PC com processador Intel", disse Kirk Skaugen, Vice-Presidente Corporativo, Gerente Geral do grupo de clientes de PC na Intel Corporation. "Estamos entusiasmados com a inovação sem precedentes que está ocorrendo em todos os segmentos de computação, trazendo novas experiências e usos."

"A Missão da FableVision é inspirar a criatividade e autoexpressão em crianças e crianças crescidas ao redor do mundo", disse Peter H. Reynolds, fundador da FableVision, defensor da criatividade e ilustrador e autor do best-seller infantil listado em primeiro lugar no New York Times. "O Horizon Table PC com uma grande tela de toque da Lenovo desencadeará o potencial do Animação-ish, ao colocar as ferramentas de criação nas mãos das pessoas no mundo todo para que elas, pela primeira vez, transformem, de forma colaborativa, desenhos em animações em poucos minutos."

"É emocionante ver a Lenovo continuar a impulsionar a inovação e a criatividade em seus novos projetos de hardware", disse Chris Cocks, Gerente Geral Serviços de Engenharia OEM Mundial, Microsoft. "Com o visor de 27 polegadas, interface Touch, bateria integrada e novos recursos no Windows 8, o Horizon Table PC permite uma série de cenários de computação, desde produtividade do computador até conectividade social e jogos em família".

"Estamos satisfeitos pela Lenovo ter selecionado a Stagelight como a plataforma de criação de música para o Horizon Table PC", disse Cliff Mountain, Diretor-Presidente, OpenLabs. Nosso software de criação de música de fácil uso, combinado com a grande tela touch screen do Horizon, permite que os músicos de todas as idades obtenham suas músicas. Como pai de quatro filhos, é muito bom ver um dispositivo desenvolvido para uso familiar.

"Juntos, estamos abrindo novos caminhos ao levar a coleção da Ubisoft de jogos empolgantes para o Horizon Table PC da Lenovo e o sistema operacional Windows 8", disse Carrie Tice, Diretor Sênior de Vendas e Parcerias Estratégicas, Ubisoft. "O Horizon permite que você jogue os jogos da forma como eles foram concebidos para serem jogados -. muitas pessoas usando o toque em uma tela de grandes dimensões".

O texto no idioma original deste anúncio é a versão oficial autorizada. As traduções são fornecidas apenas como uma facilidade e devem se referir ao texto no idioma original, que é a única versão do texto que tem efeito legal.

More Stories By Business Wire

Copyright © 2009 Business Wire. All rights reserved. Republication or redistribution of Business Wire content is expressly prohibited without the prior written consent of Business Wire. Business Wire shall not be liable for any errors or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

@ThingsExpo Stories
The BPM world is going through some evolution or changes where traditional business process management solutions really have nowhere to go in terms of development of the road map. In this demo at 15th Cloud Expo, Kyle Hansen, Director of Professional Services at AgilePoint, shows AgilePoint’s unique approach to dealing with this market circumstance by developing a rapid application composition or development framework.

ARMONK, N.Y., Nov. 20, 2014 /PRNewswire/ --  IBM (NYSE: IBM) today announced that it is bringing a greater level of control, security and flexibility to cloud-based application development and delivery with a single-tenant version of Bluemix, IBM's platform-as-a-service. The new platform enables developers to build ap...

"BSQUARE is in the business of selling software solutions for smart connected devices. It's obvious that IoT has moved from being a technology to being a fundamental part of business, and in the last 18 months people have said let's figure out how to do it and let's put some focus on it, " explained Dave Wagstaff, VP & Chief Architect, at BSQUARE Corporation, in this SYS-CON.tv interview at @ThingsExpo, held Nov 4-6, 2014, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA.
The major cloud platforms defy a simple, side-by-side analysis. Each of the major IaaS public-cloud platforms offers their own unique strengths and functionality. Options for on-site private cloud are diverse as well, and must be designed and deployed while taking existing legacy architecture and infrastructure into account. Then the reality is that most enterprises are embarking on a hybrid cloud strategy and programs. In this Power Panel at 15th Cloud Expo (http://www.CloudComputingExpo.com), moderated by Ashar Baig, Research Director, Cloud, at Gigaom Research, Nate Gordon, Director of T...
The Internet of Things is not new. Historically, smart businesses have used its basic concept of leveraging data to drive better decision making and have capitalized on those insights to realize additional revenue opportunities. So, what has changed to make the Internet of Things one of the hottest topics in tech? In his session at @ThingsExpo, Chris Gray, Director, Embedded and Internet of Things, discussed the underlying factors that are driving the economics of intelligent systems. Discover how hardware commoditization, the ubiquitous nature of connectivity, and the emergence of Big Data a...
SYS-CON Events announced today that Windstream, a leading provider of advanced network and cloud communications, has been named “Silver Sponsor” of SYS-CON's 16th International Cloud Expo®, which will take place on June 9–11, 2015, at the Javits Center in New York, NY. Windstream (Nasdaq: WIN), a FORTUNE 500 and S&P 500 company, is a leading provider of advanced network communications, including cloud computing and managed services, to businesses nationwide. The company also offers broadband, phone and digital TV services to consumers primarily in rural areas.
“In the past year we've seen a lot of stabilization of WebRTC. You can now use it in production with a far greater degree of certainty. A lot of the real developments in the past year have been in things like the data channel, which will enable a whole new type of application," explained Peter Dunkley, Technical Director at Acision, in this SYS-CON.tv interview at @ThingsExpo, held Nov 4–6, 2014, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA.
SYS-CON Events announced today that IDenticard will exhibit at SYS-CON's 16th International Cloud Expo®, which will take place on June 9-11, 2015, at the Javits Center in New York City, NY. IDenticard™ is the security division of Brady Corp (NYSE: BRC), a $1.5 billion manufacturer of identification products. We have small-company values with the strength and stability of a major corporation. IDenticard offers local sales, support and service to our customers across the United States and Canada. Our partner network encompasses some 300 of the world's leading systems integrators and security s...
DevOps Summit 2015 New York, co-located with the 16th International Cloud Expo - to be held June 9-11, 2015, at the Javits Center in New York City, NY - announces that it is now accepting Keynote Proposals. The widespread success of cloud computing is driving the DevOps revolution in enterprise IT. Now as never before, development teams must communicate and collaborate in a dynamic, 24/7/365 environment. There is no time to wait for long development cycles that produce software that is obsolete at launch. DevOps may be disruptive, but it is essential.
"People are a lot more knowledgeable about APIs now. There are two types of people who work with APIs - IT people who want to use APIs for something internal and the product managers who want to do something outside APIs for people to connect to them," explained Roberto Medrano, Executive Vice President at SOA Software, in this SYS-CON.tv interview at Cloud Expo, held Nov 4–6, 2014, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA.
Nigeria has the largest economy in Africa, at more than US$500 billion, and ranks 23rd in the world. A recent re-evaluation of Nigeria's true economic size doubled the previous estimate, and brought it well ahead of South Africa, which is a member (unlike Nigeria) of the G20 club for political as well as economic reasons. Nigeria's economy can be said to be quite diverse from one point of view, but heavily dependent on oil and gas at the same time. Oil and natural gas account for about 15% of Nigera's overall economy, but traditionally represent more than 90% of the country's exports and as...
The Internet of Things is a misnomer. That implies that everything is on the Internet, and that simply should not be - especially for things that are blurring the line between medical devices that stimulate like a pacemaker and quantified self-sensors like a pedometer or pulse tracker. The mesh of things that we manage must be segmented into zones of trust for sensing data, transmitting data, receiving command and control administrative changes, and peer-to-peer mesh messaging. In his session at @ThingsExpo, Ryan Bagnulo, Solution Architect / Software Engineer at SOA Software, focused on desi...
"At our booth we are showing how to provide trust in the Internet of Things. Trust is where everything starts to become secure and trustworthy. Now with the scaling of the Internet of Things it becomes an interesting question – I've heard numbers from 200 billion devices next year up to a trillion in the next 10 to 15 years," explained Johannes Lintzen, Vice President of Sales at Utimaco, in this SYS-CON.tv interview at @ThingsExpo, held Nov 4–6, 2014, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA.
"For over 25 years we have been working with a lot of enterprise customers and we have seen how companies create applications. And now that we have moved to cloud computing, mobile, social and the Internet of Things, we see that the market needs a new way of creating applications," stated Jesse Shiah, CEO, President and Co-Founder of AgilePoint Inc., in this SYS-CON.tv interview at 15th Cloud Expo, held Nov 4–6, 2014, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA.
SYS-CON Events announced today that Gridstore™, the leader in hyper-converged infrastructure purpose-built to optimize Microsoft workloads, will exhibit at SYS-CON's 16th International Cloud Expo®, which will take place on June 9-11, 2015, at the Javits Center in New York City, NY. Gridstore™ is the leader in hyper-converged infrastructure purpose-built for Microsoft workloads and designed to accelerate applications in virtualized environments. Gridstore’s hyper-converged infrastructure is the industry’s first all flash version of HyperConverged Appliances that include both compute and storag...
Today’s enterprise is being driven by disruptive competitive and human capital requirements to provide enterprise application access through not only desktops, but also mobile devices. To retrofit existing programs across all these devices using traditional programming methods is very costly and time consuming – often prohibitively so. In his session at @ThingsExpo, Jesse Shiah, CEO, President, and Co-Founder of AgilePoint Inc., discussed how you can create applications that run on all mobile devices as well as laptops and desktops using a visual drag-and-drop application – and eForms-buildi...
We certainly live in interesting technological times. And no more interesting than the current competing IoT standards for connectivity. Various standards bodies, approaches, and ecosystems are vying for mindshare and positioning for a competitive edge. It is clear that when the dust settles, we will have new protocols, evolved protocols, that will change the way we interact with devices and infrastructure. We will also have evolved web protocols, like HTTP/2, that will be changing the very core of our infrastructures. At the same time, we have old approaches made new again like micro-services...
Code Halos - aka "digital fingerprints" - are the key organizing principle to understand a) how dumb things become smart and b) how to monetize this dynamic. In his session at @ThingsExpo, Robert Brown, AVP, Center for the Future of Work at Cognizant Technology Solutions, outlined research, analysis and recommendations from his recently published book on this phenomena on the way leading edge organizations like GE and Disney are unlocking the Internet of Things opportunity and what steps your organization should be taking to position itself for the next platform of digital competition.
The 3rd International Internet of @ThingsExpo, co-located with the 16th International Cloud Expo - to be held June 9-11, 2015, at the Javits Center in New York City, NY - announces that its Call for Papers is now open. The Internet of Things (IoT) is the biggest idea since the creation of the Worldwide Web more than 20 years ago.
As the Internet of Things unfolds, mobile and wearable devices are blurring the line between physical and digital, integrating ever more closely with our interests, our routines, our daily lives. Contextual computing and smart, sensor-equipped spaces bring the potential to walk through a world that recognizes us and responds accordingly. We become continuous transmitters and receivers of data. In his session at @ThingsExpo, Andrew Bolwell, Director of Innovation for HP's Printing and Personal Systems Group, discussed how key attributes of mobile technology – touch input, sensors, social, and ...