Click here to close now.

Welcome!

Microsoft Cloud Authors: Liz McMillan, Elizabeth White, Pat Romanski, Jaynesh Shah, Carmen Gonzalez

News Feed Item

Lenovo innove l'« Interpersonal Computing » (informatique relationnelle) avec le premier ordinateur sur tablette de la société

Lenovo (HKSE : 0992)(PINK SHEETS: LNVGY) a annoncé aujourd'hui le lancement de l'ordinateur IdeaCentre Horizon, le premier « ordinateur relationnel » de la société, un appareil multi-utilisateur, tactile multipoint et multimode pour la maison, qui permet aux utilisateurs de transformer leur expérience d'informatique personnelle en une expérience d'informatique partagée.

The Lenovo IdeaCentre Horizon Table PC is a 27 inch multi-user, multi-touch, multi-mode device for t ...

The Lenovo IdeaCentre Horizon Table PC is a 27 inch multi-user, multi-touch, multi-mode device for the home. Horizon allows two or more people to use the screen at the same time, supports interactive physical gaming accessories and is designed for touch screen game-play among several players. (Photo: Business Wire)

En tant qu'ordinateur sur tablette, l'Horizon peut être posé à plat sur n'importe quelle surface, il permet à plusieurs personnes d'utiliser l'écran simultanément, il prend en charge les accessoires de jeux physiques interactifs et il est conçu pour des jeux sur écran tactile entre plusieurs joueurs. L'Horizon tire profit de la fonctionnalité tactile de Windows 8 pour donner vie aux jeux personnalisés issus d'Electronic Arts et d'Ubisoft d'une manière encore jamais vue par les joueurs. L'Horizon peut également se transformer facilement en ordinateur de bureau hautement performant de 27 pouces afin de prendre en charge toutes les tâches de productivité que les utilisateurs ont besoin d'accomplir.

À l'occasion du Salon international de l'électronique grand public 2013 cette semaine, Lenovo a également présenté aujourd'hui un grand ordinateur à tablette à écran large de 39 pouces, dont le nom de code est « Gamma ». Tandis que la conception n'en est qu'à ses débuts, le Gamma illustre les expériences exceptionnelles de divertissement multi-utilisateur qu'un tel grand écran peut offrir et il laisse présager la voie sur laquelle Lenovo s'engage pour l'avenir en matière d'informatique sur ordinateur à tablette.

« Nous avons été les témoins de changements technologiques à travers les quatre écrans, depuis l'ordinateur de bureau à l'ordinateur portable, en passant par la tablette et le téléphone intelligent, et pourtant, bien que les gens disposent d'une plus grande puissance informatique que jamais auparavant, il y a encore de la place pour des technologies comme Horizon qui rassemblent les gens. L'Horizon transforme l'informatique personnelle en informatique relationnelle avec des expériences partagées et collaboratives entre plusieurs personnes », a déclaré Peter Hortensius, Président du groupe de produits chez Lenovo. « Aujourd'hui beaucoup de gens peuvent profiter de photos, de musiques et de vidéos différentes sur un même écran et ils peuvent jouer à des jeux avec nos accessoires spéciaux qui mêlent l'interaction physique et numérique. L'Horizon reflète notre engagement pour fournir les produits innovants qui définissent l'ère des 'PC Plus' ».

Un ordinateur sur tablette pour la maison

L'Horizon libère le potentiel de Windows 8 et donne vie aux jeux multi-joueur avec son écran géant, ses graphiques dynamiques et ses fonctions tactiles à 10 doigts. Il est fourni avec un ensemble spécial d'accessoires, notamment un dé électronique et quatre manettes et gâches pour offrir une expérience de jeux numériques totalement nouvelle qui allie l'accessoire de jeux physiques à l'action à l'écran. Pour le joueur, l'action est partiellement physique, partiellement numérique - une activité que Lenovo qualifie de « phygital » ('phymérique').

L'ordinateur Horizon inclut le Lenovo App Shop, une boutique d'applications dédiée conçue par Intel AppUp, qui permet aux utilisateurs d'accéder à plus de 5 000 applications de divertissement multi-utilisateur. L'Horizon est également fourni avec un accès exclusif ou un ensemble d'applications de jeu et éducationnelles préchargées issues de fournisseurs leaders dans l'industrie, notamment Electronic Arts, FableVision, Open Labs, Ubisoft, FilmOn TV et des centaines de jeux et d'applications de premier plan issus de BlueStacks pour que les joueurs de tous âges puissent :

  • Devenir des magnats de l'immobilier dans une version moderne du jeu classique MONOPOLY
  • Manœuvrer la manette Lenovo personnalisée de façon unique pour FishingJoy et Raiding Company
  • Découvrir, télécharger et exécuter les applications pour téléphone et tablette les plus populaires sur l'ordinateur Horizon grâce à BlueStacks
  • Lancer des défis à leurs amis et leurs familles pour atteindre la ligne d'arrivée dans le jeu Draw Race 2 HD
  • Rivaliser pour devenir des vedettes et se voir couronnés King of the Opera
  • Composer des musiques et des chansons comme le font les artistes primés aux récompenses Grammy avec Stagelight
  • Accéder à plus de 120 chaînes télévisées sur Internet avec FilmOn TV
  • Peindre et colorier avec l'application Paint, Color Corner ou participer à des concours dans Lenovo Best Guess

Avec le système d'articulations intelligent de l'Horizon, les utilisateurs peuvent facilement le poser à plat et, en ce faisant, l'interface multi-utilisateur (IU) et tactile multipoint Lenovo Aura s'active automatiquement. Cette IU simple permet aux familles de jouer, d'apprendre ou de profiter d'un contenu multimédia sur un seul écran. Aura offre également une excellent moyen de lancer des applications de jeux et éducationnelles préchargées ou d'en télécharger des nouvelles depuis la boutique d'applications en ligne.

Par ailleurs, l'Horizon fonctionne parfaitement en tant que principal ordinateur de bureau familial pour travailler et jouer. Son écran rétro-éclairé impressionnant est visible depuis pratiquement n'importe quel angle et ses graphiques NVIDIA GeForce confèrent au contenu un aspect très attractif avec une lecture vidéo fluide et parfaitement intégrée, des graphiques aux couleurs éclatantes et un système sonore Dolby Home Theatre® v4 captivant. Pour prendre en charge une telle performance de commandes, l'Horizon est équipé de processeurs Intel® Core™ i7.

En option, l'Horizon propose une tablette multimode amovible et compacte. Cette tablette réglable permet aux utilisateurs de changer l'angle et la hauteur de l'ordinateur, depuis une position à plat à une position relevée similaire à un montage mural à 90 degrés. Lenovo offre un vaste éventail de services de protection pour l'ordinateur Horizon, notamment des mises à niveaux de garantie sur place pour des réparations au domicile ou dans l'entreprise du propriétaire et jusqu'à trois ans de couverture de garantie. En outre, les techniciens experts du service d'assistance Lenovo Premium Support sont disponibles selon les besoins avec une assistance pratique par téléphone ou session distante depuis le confort de la maison.

Tarifs et disponibilité1

L'ordinateur IdeaCentre Horizon sera disponible au début de l'été à travers les partenaires commerciaux de Lenovo et www.lenovo.com. Les prix démarrent à environ 1 699 $.

Pour accéder aux dernières nouvelles de Lenovo, abonnez-vous aux fils d'information RSS de Lenovo ou suivez Lenovo sur Twitter et Facebook.

À propos de Lenovo

Lenovo (HKSE : 0992)(PINK SHEETS : LNVGY) est une société de technologie personnelle de 30 milliards de dollars US – et l'un des deux plus grands fabricants d'ordinateurs au monde, desservant ses clients dans plus de 160 pays. Dédiées au développement d'ordinateurs et d'appareils Internet mobiles de conception exceptionnelle, les activités de Lenovo s'appuient sur l'innovation de produits, une chaîne logistique internationale hautement efficace et une exécution stratégique solide. Formée suite à l'acquisition des PC d'IBM par le groupe Lenovo, la société développe, fabrique et commercialise des produits et services technologiques fiables, de haute qualité, sûrs et simples à utiliser. Ses lignes de produits incluent les ordinateurs commerciaux légendaires de marque Think et les ordinateurs grand public de marque Idea, ainsi que des serveurs, des postes de travail et une famille d'appareils Internet mobiles, notamment des tablettes et des téléphones intelligents. Lenovo possède des centres de recherche majeurs à Yamato au Japon ; Beijing, Shanghai et Shenzhen en Chine ; et Raleigh en Caroline du Nord aux États-Unis. Pour des informations complémentaires, visitez www.lenovo.com.

1Les prix sont hors taxes et n'incluent pas les frais d'expédition et ils sont sous réserve de changement sans préavis et de conditions générales spécifiques. Les prix des revendeurs peuvent varier. Les prix n'incluent pas toutes les fonctions annoncées. Toutes les offres sont sous réserve de disponibilité. Lenovo se réserve le droit de modifier ses offres et spécifications de produits à tout moment sans préavis.

Fiche de citations

« Les jeux et applications mobiles qui ont des millions de téléchargements sont désormais disponibles à l'échelle internationale sur les ordinateurs Lenovo, notamment l'ordinateur Horizon », a indiqué Apu Kumar, Vice-président directeur des ventes et de la prospection de clientèle chez BlueStacks. « Notre alliance stratégique avec Lenovo permet à ses utilisateurs finaux d'associer leurs téléphones intelligents et tablettes à leurs ordinateurs Lenovo et d'accéder et pleinement aux mêmes contenus, applications et services exceptionnels et d'en profiter à travers leurs appareils Lenovo ».

« Electronic Arts est ravie de travailler avec Lenovo pour donner vie à MONOPOLY sur l'ordinateur IdeaCentre Horizon », a déclaré Glenn Roland, Vice-président des nouvelles plateformes et des équipementiers chez Electronic Arts. « Les capacités uniques de l'équipement nous permettent de réinventer les jeux sur tablette pour un nouveau groupe de consommateurs et de transformer nos applications en expériences de jeux sur tablette amusantes et familiales ».

« Les gens veulent une expérience plus collaborative avec leur technologie et c'est exactement ce que leur offre Lenovo avec son ordinateur Horizon équipé de processeurs Intel », a dit Kirk Skaugen, Vice-président d'entreprise et directeur général du groupe PC client chez Intel Corporation. « Nous sommes enthousiasmés par l'innovation sans précédent qui se produit à travers tous les secteurs de l'informatique, qui ouvrent la porte sur de nouvelles expériences et utilisations ».

« La mission de FableVision consiste à inspirer la créativité et l'expression de la personnalité aux enfants, petits et grands, du monde entier », a déclaré Peter H. Reynolds, fondateur de FableVision, promoteur de créativité et meilleur auteur et illustrateur de livres pour enfants pour le New York Times. « L'ordinateur Horizon à grand écran tactile de Lenovo libérera le potentiel d'Animation-ish en mettant les outils de création entre les mains des gens à travers le monde pour qu'ils puissent, pour la première fois, transformer de façon collaborative des dessins en animations, en quelques minutes seulement ».

« Nous sommes très heureux de voir Lenovo continuer à mener l'innovation et la créativité dans ses nouvelles conceptions matérielles », a indiqué Chris Cocks, Directeur général des services internationaux d'ingénierie d'équipementier chez Microsoft. « Avec l'affichage de 27 pouces, l'IU tactile, la batterie intégrée et les nouvelles capacités dans Windows 8, l'ordinateur Horizon permet tout un éventail de cas de figure informatiques, depuis la productivité des ordinateurs à la connectivité sociale, en passant par les jeux familiaux ».

« Nous sommes ravis que Lenovo ait sélectionné Stagelight en tant que plateforme de création musicale pour l'ordinateur Horizon », a confié Cliff Mountain, Directeur général chez OpenLabs. Notre logiciel simple de création de musique combiné à l'écran large tactile de l'Horizon permet aux musiciens de tous âges de se consacrer à leur musique. En tant que parent de quatre enfants, je suis très heureux de voir un appareil conçu pour une utilisation familiale.

« Ensemble nous ouvrons de nouvelles possibilités en offrant la collection de jeux hilarants d'Ubisoft sur les ordinateurs Horizon de Lenovo et le système d'exploitation Windows 8 », a indiqué Carrie Tice, Directrice principale des ventes et partenariats stratégiques chez Ubisoft. « L'Horizon vous permet de jouer à des jeux de façon appropriée – beaucoup de gens utilisant les fonctions tactiles sur un écran géant ».

Le texte du communiqué issu d’une traduction ne doit d’aucune manière être considéré comme officiel. La seule version du communiqué qui fasse foi est celle du communiqué dans sa langue d’origine. La traduction devra toujours être confrontée au texte source, qui fera jurisprudence.

More Stories By Business Wire

Copyright © 2009 Business Wire. All rights reserved. Republication or redistribution of Business Wire content is expressly prohibited without the prior written consent of Business Wire. Business Wire shall not be liable for any errors or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

@ThingsExpo Stories
SYS-CON Events announced today that BMC will exhibit at SYS-CON's 16th International Cloud Expo®, which will take place on June 9-11, 2015, at the Javits Center in New York City, NY. BMC delivers software solutions that help IT transform digital enterprises for the ultimate competitive business advantage. BMC has worked with thousands of leading companies to create and deliver powerful IT management services. From mainframe to cloud to mobile, BMC pairs high-speed digital innovation with robust IT industrialization – allowing customers to provide amazing user experiences with optimized IT per...
The Internet of Things is not new. Historically, smart businesses have used its basic concept of leveraging data to drive better decision making and have capitalized on those insights to realize additional revenue opportunities. So, what has changed to make the Internet of Things one of the hottest topics in tech? In his session at @ThingsExpo, Chris Gray, Director, Embedded and Internet of Things, discussed the underlying factors that are driving the economics of intelligent systems. Discover how hardware commoditization, the ubiquitous nature of connectivity, and the emergence of Big Data a...
SYS-CON Events announced today that MetraTech, now part of Ericsson, has been named “Silver Sponsor” of SYS-CON's 16th International Cloud Expo®, which will take place on June 9–11, 2015, at the Javits Center in New York, NY. Ericsson is the driving force behind the Networked Society- a world leader in communications infrastructure, software and services. Some 40% of the world’s mobile traffic runs through networks Ericsson has supplied, serving more than 2.5 billion subscribers.
The world is at a tipping point where the technology, the device and global adoption are converging to such a point that we will see an explosion of a world where smartphone devices not only allow us to talk to each other, but allow for communication between everything – serving as a central hub from which we control our world – MediaTek is at the heart of both driving this and allowing the markets to drive this reality forward themselves. The next wave of consumer gadgets is here – smart, connected, and small. If your ambitions are big, so are ours. In his session at @ThingsExpo, Jack Hu, D...
SYS-CON Events announced today that DragonGlass, an enterprise search platform, will exhibit at SYS-CON's 16th International Cloud Expo®, which will take place on June 9-11, 2015, at the Javits Center in New York City, NY. After eleven years of designing and building custom applications, OpenCrowd has launched DragonGlass, a cloud-based platform that enables the development of search-based applications. These are a new breed of applications that utilize a search index as their backbone for data retrieval. They can easily adapt to new data sets and provide access to both structured and unstruc...
The 4th International Internet of @ThingsExpo, co-located with the 17th International Cloud Expo - to be held November 3-5, 2015, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA - announces that its Call for Papers is open. The Internet of Things (IoT) is the biggest idea since the creation of the Worldwide Web more than 20 years ago.
We’re entering a new era of computing technology that many are calling the Internet of Things (IoT). Machine to machine, machine to infrastructure, machine to environment, the Internet of Everything, the Internet of Intelligent Things, intelligent systems – call it what you want, but it’s happening, and its potential is huge. IoT is comprised of smart machines interacting and communicating with other machines, objects, environments and infrastructures. As a result, huge volumes of data are being generated, and that data is being processed into useful actions that can “command and control” thi...
As the Internet of Things unfolds, mobile and wearable devices are blurring the line between physical and digital, integrating ever more closely with our interests, our routines, our daily lives. Contextual computing and smart, sensor-equipped spaces bring the potential to walk through a world that recognizes us and responds accordingly. We become continuous transmitters and receivers of data. In his session at @ThingsExpo, Andrew Bolwell, Director of Innovation for HP's Printing and Personal Systems Group, discussed how key attributes of mobile technology – touch input, sensors, social, and ...
All major researchers estimate there will be tens of billions devices - computers, smartphones, tablets, and sensors - connected to the Internet by 2020. This number will continue to grow at a rapid pace for the next several decades. With major technology companies and startups seriously embracing IoT strategies, now is the perfect time to attend @ThingsExpo, June 9-11, 2015, at the Javits Center in New York City. Learn what is going on, contribute to the discussions, and ensure that your enterprise is as "IoT-Ready" as it can be
The Internet of Things is not only adding billions of sensors and billions of terabytes to the Internet. It is also forcing a fundamental change in the way we envision Information Technology. For the first time, more data is being created by devices at the edge of the Internet rather than from centralized systems. What does this mean for today's IT professional? In this Power Panel at @ThingsExpo, moderated by Conference Chair Roger Strukhoff, panelists will addresses this very serious issue of profound change in the industry.
WebRTC defines no default signaling protocol, causing fragmentation between WebRTC silos. SIP and XMPP provide possibilities, but come with considerable complexity and are not designed for use in a web environment. In his session at @ThingsExpo, Matthew Hodgson, technical co-founder of the Matrix.org, discussed how Matrix is a new non-profit Open Source Project that defines both a new HTTP-based standard for VoIP & IM signaling and provides reference implementations.
Buzzword alert: Microservices and IoT at a DevOps conference? What could possibly go wrong? In this Power Panel at DevOps Summit, moderated by Jason Bloomberg, the leading expert on architecting agility for the enterprise and president of Intellyx, panelists will peel away the buzz and discuss the important architectural principles behind implementing IoT solutions for the enterprise. As remote IoT devices and sensors become increasingly intelligent, they become part of our distributed cloud environment, and we must architect and code accordingly. At the very least, you'll have no problem fil...
"People are a lot more knowledgeable about APIs now. There are two types of people who work with APIs - IT people who want to use APIs for something internal and the product managers who want to do something outside APIs for people to connect to them," explained Roberto Medrano, Executive Vice President at SOA Software, in this SYS-CON.tv interview at Cloud Expo, held Nov 4–6, 2014, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA.
Almost everyone sees the potential of Internet of Things but how can businesses truly unlock that potential. The key will be in the ability to discover business insight in the midst of an ocean of Big Data generated from billions of embedded devices via Systems of Discover. Businesses will also need to ensure that they can sustain that insight by leveraging the cloud for global reach, scale and elasticity.
In their session at @ThingsExpo, Shyam Varan Nath, Principal Architect at GE, and Ibrahim Gokcen, who leads GE's advanced IoT analytics, focused on the Internet of Things / Industrial Internet and how to make it operational for business end-users. Learn about the challenges posed by machine and sensor data and how to marry it with enterprise data. They also discussed the tips and tricks to provide the Industrial Internet as an end-user consumable service using Big Data Analytics and Industrial Cloud.
Building low-cost wearable devices can enhance the quality of our lives. In his session at Internet of @ThingsExpo, Sai Yamanoor, Embedded Software Engineer at Altschool, provided an example of putting together a small keychain within a $50 budget that educates the user about the air quality in their surroundings. He also provided examples such as building a wearable device that provides transit or recreational information. He then reviewed the resources available to build wearable devices at home including open source hardware, the raw materials required and the options available to power s...
How do APIs and IoT relate? The answer is not as simple as merely adding an API on top of a dumb device, but rather about understanding the architectural patterns for implementing an IoT fabric. There are typically two or three trends: Exposing the device to a management framework Exposing that management framework to a business centric logic Exposing that business layer and data to end users. This last trend is the IoT stack, which involves a new shift in the separation of what stuff happens, where data lives and where the interface lies. For instance, it's a mix of architectural styles ...
We certainly live in interesting technological times. And no more interesting than the current competing IoT standards for connectivity. Various standards bodies, approaches, and ecosystems are vying for mindshare and positioning for a competitive edge. It is clear that when the dust settles, we will have new protocols, evolved protocols, that will change the way we interact with devices and infrastructure. We will also have evolved web protocols, like HTTP/2, that will be changing the very core of our infrastructures. At the same time, we have old approaches made new again like micro-services...
Connected devices and the Internet of Things are getting significant momentum in 2014. In his session at Internet of @ThingsExpo, Jim Hunter, Chief Scientist & Technology Evangelist at Greenwave Systems, examined three key elements that together will drive mass adoption of the IoT before the end of 2015. The first element is the recent advent of robust open source protocols (like AllJoyn and WebRTC) that facilitate M2M communication. The second is broad availability of flexible, cost-effective storage designed to handle the massive surge in back-end data in a world where timely analytics is e...
Collecting data in the field and configuring multitudes of unique devices is a time-consuming, labor-intensive process that can stretch IT resources. Horan & Bird [H&B], Australia’s fifth-largest Solar Panel Installer, wanted to automate sensor data collection and monitoring from its solar panels and integrate the data with its business and marketing systems. After data was collected and structured, two major areas needed to be addressed: improving developer workflows and extending access to a business application to multiple users (multi-tenancy). Docker, a container technology, was used to ...